Guldet blev till sand

Guld och guld, lite kosing blev det i alla fall i löneökning. Förhandlingarna hos oss går till så att chefen förhandlar med personalchefen. Personalchefen har rollen som bad guy, som håller hårt i plånboken och chefen är the good guy och talar förhoppningsvis för varan.

Varje år kör PA med argumentet mina löneökningar kostar företaget så mycket i avgifter till SPP. OK det kanske är så, men det beror ju på att de betalat mig så dåligt tidigare och måste kompensera det. Ska jag behöva lida för det nu? Och sen kommer hon dragande med jour- och övertidsersättningar. Men jag har inte bett om det och om det förväntas att man ska vara nåbar så då är det inte fel med pekuniär uppskattning. Jag tror att jag har min chef med mig. Jag vet att han är en slipad förhandlare i andra sammanhang och min lön har ökat avsevärt sen han tillträdde.

Nog med materiella strävanden. Nu går jag ut i eftermiddagssolen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0