Helgen so far

Lördagens Pippikalas avlöpte utan katastrofer. Deltagarna var tio barn från två till åtta år vars föräldrar känner varandra sen tidigare. Barnen kände bara två eller tre av de andra barnen så första timmen såg de riktigt skräckslagna ut. Det var Tvåan och en annan mamma som arrangerat det hela. Vi hade med oss Treans båda barn. Flera av flickorna var utklädda till Pippi. En av mammorna som är ensamstående med ansträngd ekonomi hade varit riktigt påhittig. Hon hade fixat pippilooken genom att klippa av ena benet på två par olikmönstrade strumpbyxor och sätta på dottern båda byxorna. Pippitårtan gjorde störst succé. Två mammor hade gjort en marsipantårta i form av Pippis ansikte med flätor av kolasnören. Vi vuxna tyckte att det såg makabert ut när styckande började. Men barnen tyckte det var kul.

Melodifestivalen
Treans fru skulle gå på finalen i Globen tillsammans med sin lillasyster och Trean själv ville spela poker. Vi såg finalen hemma hos barnbarnen. Lilla M var övertygad om att hon skulle få se mamma på TV. Jag tror att hon uppfattat det hela som att mamma skulle uppträda men hon somnade besviket efter ett tag. Det var länge sen vi orkat se en hel final och jag hade samma rangordning på deltagarna som juryn.

Ettan var gräsänkling så vi käkade söndagens lunch-middag ihop. Ettan gick hem för att packa inför morgondagens Seattleresa. Efter maten kände M behov att uppsöka sin fyrbente vän. Det är hans benämning på sängen. Han har verkligen inte några sömnproblem. Själv tycker jag inte om att sova på dagen. Jag känner mig alldeles groggy och förvirrad när jag vaknar.

Vad kan då vara lämpligare än en rask promenad? Vad är lämpligare mål än en H&M-butik? Och vad är lämpligare inköp än en jeanskjol? Det kommer att vara ett alldeles lämpligt plagg på Parisresan.

På hemvägen gick jag längs Årstaviken och ca en kilometer på isen. Det var lite blåsigt men vackert i lågt stående motljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0