Helgen

Lat lördag
Jag lyckades sova länge. M vaknade med feber. Vid halvtolvtiden ringde Trean och ville äta (= bli bjuden på) lunch. P var i skolan och barnen hos svärmor. Mirakulös men tillfällig bot av M:s åkommor. Hemlagad lax dög inte åt M och Trean och jag var inte hungrig så de gick själva på indisk krog. Jag roade mig med att städa och handla.

När jag kom hem blev jag mer eller mindre utslängd. M var tillbaka från lunchen med återfall. Han hade hyrt en bibba filmer bl a en koreansk-asiatisk-nånting polisfilm. Jag gillar inte den typen av filmer. De är alldeles för blodiga för min smak. Sen tycker jag att man förlorar så mycket av behållningen när man inte begriper sig på språkmelodin. Är personen arg, sarkastisk eller bara nedlåtande?

Vädret var strålande så jag tog en promenad runt Riddarfjärden. På kvällen såg vi en miniserie baserad på en pulitzerprisvinnarroman (fint ord). Det var bra skådisar med och historien var inte oäven. Däremot var hantverket inget vidare.

Söndag – Tvåan och jag på vift
M fortfarande febrig. Vi har en någotsånär sprillans Peugeot, som jag kör alldeles för sällan, men på söndagen fick jag möjlighet att köra flera mil. Eftersom jag inte har kört bilen särskilt mycket har jag fortfarande problem med att hitta olika funktioner. Spänningen var olidlig innan jag fick fart på bakrutetorkaren.

Vi träffade lillsyrran. Hon håller på att återhämta sig från cellgiftsbehandlingar för en aggressiv cancer. Fysiskt verkar det positivt men psykiskt är det långt kvar. Hon är inte nöjd med sin läkare och den behandling som hon fick på SÖS och försöker byta till KS. Håret har vuxit ut och ser snyggare ut nu än tidigare. Mest för att hon har en kort frisyr. Tidigare har hon envisats med att har långt hår men det har varit så tunt och inte särskilt klädsamt. Men det kan man inte säga, hon sörjer sitt långa hår.


Kommentarer
Postat av: Anonym

"drop me a line" - för en enkel enkät om min blogg!
ska göra om den (om jag orkar)- behöver intryck!
- och du kan få mina intryck - om din - om du vill!

2006-03-13 @ 16:30:52
Postat av: Anonym

det var jag!

2006-03-13 @ 19:09:04
URL: http://latmasksamtal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0