Kortis

Fredagsfika hos Tvåan, en liten tradition vi har. De innehar en halvautomatisk Saecomaskin som fixar en perfekt espresso på nolltid. När vi skulle köpa vår espressobryggare tyckte M att det var alldeles för beiget med kvarn och bryggare i ett. Nej, han ville ha lite mer hantverk och känsla i det hela. Jag tror att han såg sig själv som en riktig barrista vid köksbänken. Så vi besitter en numera inkontinent maskin av märket Innova. Dessutom har M ledsnat på att göra kaffe så nu får jag brottas med bryggandet, jag som hellre ville ha en automatisk manick.

Fika betyder inte alltid kaffe. Igår blev det ett par drinkar istället. Tvåans make är en riktig drinkexpert och varje gång han presenterar en ny drink så säger M: Kolla hur han gör till mig med adress passa på och lär dig. Jag tycker att han kan kolla själv och överraska mig någon gång. Man han påstår att i vårt förhållande är det han som är receiver. Han får akta sig så han inte får motta en propp en vacker dag.

Tvåans dotter ska ha kalas idag. Det ska vara på temat Pippi Långstrump. Vi ska vara med och sköta fiskdammen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0