Lokalsinne

Ett stort fint kontorsrum, som vår förra chef residerade i, har stått tomt ett par år. Min kollega har fikat efter det eftersom han drömt om att få plats med en soffa på rummet. Nu aktualiserades frågan om hur vi skulle disponera lokalerna för nytillskottet till gruppen. Min kollega erbjöd villigt ut sitt nuvarande rum för att själv kunna flytta in i det större rummet och på så sätt äntligen få utrymme för soffan.

Nu är jag en grym drömkrossare. Vem skulle inte vilja ha ett stort hörnrum med plats för soffa? Inte kan man låta en jämbördig sitta i ett bättre rum? Vem är så storsint? Dags för lite lobbying. Jag kastade fram tanken att det vore bra med ett större konferensrum i vårt hörn av lokalerna. Vore det inte bra om den nya fick husera i gamla konfan och hörnrummet gjordes om till sammanträdesrum?

Kollegan blev överkörd eftersom ingen kom på något bra motargument. Eller så fick jag hjälp av AL, vikarierande kontorschefen. Nu har flyttkillarna fixat så nu står det stora rummet till allas förfogande.


Kommentarer
Postat av: Mattiasfatima

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2009-09-08 @ 14:00:45
URL: http://mattiasfatima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0