Redan slut i roten

Jag sov som en påse nötter inatt. Vi har en större prodsättning idag och igår kväll kom jag på en liten tankevurpa i ett statistikprogram. Om jag upptäcker ett fel så där i sista minuten, hur mycket finns det som jag missat. Sånt underlättare inte nattron, utan kodsnuttar snurrar runt i huvudet och vid fem är det lika bra att ge upp. Så jag var väldigt tidigt på jobbet. Det blev en lång och förvirrad förmiddag.

Vi såg Capotefilmen igår. M och jag träffades på Big Burger, Medborgarplatsen, och när vi sitter och äter så dyker plötsligt Tvåan upp med S i vagnen. Hon var på väg mot biblioteket. Det blev familjesnabbmatsmiddag.

Filmen var väldigt långsamt berättad. M höll på att somna och tyckte att vi skulle gå. Jag irriterade mig till att börja med på Hoffmans fjantigt, bögiga sätt att prata, men det var väl avsikten. Inte att jag skulle irritera mig utan Capote hade förmodligen den framtoningen. Så småningom tände det till i filmen och Capote framstod verkligen som en hänsyslös utnyttjare. Mest imponerad blev jag av han som spelade en av mördarna, Clifton Collins Jr. Han gjorde en riktigt bra rollprestation.

Benjamin har rykt upp sig lite. Det trillar fortfarande av en del blad, men vi morgonens vattning kunde jag konstatera att det ändå dyker upp några späda nya.

M köpte en reseguide över Paris. Vi har varit där flera gånger men det har varit på bilsemester med en massa barn. Så det ska bli trevligt att göra andra saker än att se Disneyworld och gå  upp i Eiffeltornet. Vanligtvis brukar vi inte spendera så många semesterdagar i storstäder. Jag är hellre ute i naturen eftersom jag sitter på kontor hela dagarna. Dessutom bor jag mitt i stan.

Vi är riktiga Frankrikeentusiaster trots att vi inte begriper särskilt mycket av språket. Det landet har mycket av det som är av intresse, mat, vin, varierad natur och annat.


Kommentarer
Postat av: Christina

Håller med. Frankrike är underbart.
Paris är en av mina favoritstäder härlig atmosfär och god mat

2006-03-21 @ 16:02:14
URL: http://bjorkhaga.blogspot.com
Postat av: jag villvara anonym

Capotefilmen var inte bra. Har man inte bögnoja får man!

2006-03-21 @ 21:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0