Skönhet kommer inifrån

Nyligen drabbades jag av ett par återkommande åkommor, fulslag och fettsot. De funkar ungefär som herpes, har man en gång fått dem poppar de upp när immunförsvaret är försvagat. 

Frågan i en återkommande TV-reklam: Lider ni av munsår? Vad tror dom? Att man njuter av det? När är ett varande munsår välkommet?

Nåt preparat av typen Vectavir finns inte mot mina plågor. Fettsot måste hanteras mer långsiktigt, men för att göra något åt fulslaget beställde jag tid hos frissan. Hon klippte och eftersom jag är ekonomisk (snål) köpte jag hårfärg och färgade barret själv. Om jag blev botad? Nja, men håret blev i alla fall snyggt. Det var visst Helena Rubenstein som sa det finns inga fula kvinnor, bara lata. OK jag är väl lat.

Kvinnoförtryck

  • högklackade skor, hur bekvämt är det
  • tungpiercing och metallskrot på onämnbara ställen
  • ärmlösa toppar i smällkalla vintern
  • tighta brallor som befordrar svamptillväxt
  • lågt skurna brallor som lämnar magen bar
  • hårflätor som gör en sömnlös
Listan kan göras lång. Varför accepterar man sånt?

Hur hantera fettsoten? Ja, när är bästa dagen att börja en diet? Imorgon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0