Überskrift

Jag tänkte haka på en trend jag lagt märke till hos diverse kolumnister. Det kanske inte är den senaste trenden, eftersom jag inte är särskilt trendkänslig utan lägger märke till saker först när jag snubblar på dem.

Det var ingen überraskning för mig att Crash fick en Oscar för bästa film. Jag har tidigare framhållit att den är den überlägset bästa film jag sett på länge. Men eftersom jag oftast ser filmer först när de kommit på DVD så har jag inte ännu kollat på värsta konkurrenterna. Vi hade tänkt gå på Truman Capotefilmen igår kväll. Men att streta runt med en tvillingvagn i snömodden hela eftermiddagen, tär på überarmarna och då är det mycket lättare att hyra film.

Vi såg the Upside of Anger. Jag fick übertala M om filmvalet. Han gillar action/thriller mer än relationsdrama. Men jag var envis eftersom huvudrollsinnehavaren är Joan Allen, en skådis som är überdängare på att spela svala, stela kvinnor som egentligen kokar inombords. Hon gjorde ett outplånligt intryck på mig i filmatiseringen av Arthur Millers Häxjakt. Både M och jag var überens om att filmen var bra.

Film nummer två var M:s val, en holländsk film med titeln Läckan. En ung polis springer på sin kriminelle barndomsvän och übertalar honom att bli informatör. Det är alltid kul att se icke-hollywoodproducerade filmer men jag skulle inte bli förvånad om storyn überförs i en amerikansk version.

Men det kanske är lite überilat och übermaga att tro att man förstår sig på trender? Jag kanske überdriver eller borde überge trender jag inte begriper?


Kommentarer
Postat av: Nikolaiveronika

Great work,webmaster,nice design!

2009-01-14 @ 12:27:53
URL: http://nikolaiveronika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0