Frisk fredag

Inget fredagsmys med Tvåan. De är i Valencia men Svärsonen skickade ett sms som kompensation:

Jag fick jobbet! Nu förhandlar jag bara om tjänstebil. Vi har det oförtjänt bra här i Valencia. Vet ni vad man kallar en trind mage här? La curva de la felicidad, lyckans rundel och vi strävar hårt för att öka lyckan.


Det var väl gulligt? Vi försökte med lite mys med Ettan, men han kramade toastolen. Vinterkräksjuka på våren. Kan det vara växthuseffekten? Det blev lite mys på egen hand på uteserveringen till en grekisk restaurang istället. 

Skrivbordstrapper
Flera män i min omgivning klär sig som om de ska ut på någon äventyrlig expedition vilken minut som helst. M älskar att gå i affärer som Friluftsmagasinet och Naturkompaniet och fingra på utbudet i timmar. Han är extremt märkesmedveten när det gäller sånt. 

För ett par år sedan fick M en Everestryggsäck (Stadiums eget märke) som "julklapp" av sin arbetsgivare.
Va fin, sa jag.
Fin? Du är inte klok. Jag vill inte ses död i ett dike ens, med den säcken.
Så nu använder jag den. Jag tycker att den är jättebra.

Nu pågår ett ställningskrig i vårt hem. Jag vill ha mina grejer i min ryggsäck på semestern. M vill att han ska ta allt i sin stora ryggsäck och jag tar en liten som dagsäck. Men jag gillar inte att knöla ner mina saker bland hans prylar. Han packar så rörigt och om han ska bära min packning vet jag att han kommer att ha väldigt mycket synpunkter på vad jag tar med mig.

Eftersom han är en fullfjädrad skrivbordstrapper så ska packningen vara minimal men när vi väl är ute på fältet kan ha inte leva upp till sina ideal. Skavsår, brist på uthållighet, träningsvärk och allmän kinkighet tar ofta överhanden.

Det värsta är att han är mycket mera envis än jag, så det ska bli intressant att se hur länge jag kan hålla emot.


Kommentarer
Postat av: Malin

Heja heja.. stå på dig!!!!

2006-05-13 @ 07:31:34
URL: http://exotisk.blogspot.com
Postat av: Ninni

Packa du din egen ryggsäck!! Efter många års resande vet jag vad jag ska packa och inte packa.
Jag har bara en liten resväska på hjul, där får jag ner allt jag behöver för fjorton dar!
Och om jag förmodan skulle ha glömt nåt så finns det affärer dit jag ska också...så bra!
Ha en go dag

2006-05-13 @ 16:23:54
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0