Galamiddagar m.m.

Helgen har gått i barnbarnens tecken. Söndagen ägde galamiddagen rum. Ettan och Tvåan med respektive körde en sexrättersmiddag tillsammans med fyra andra par. Vi fick äran att rå om Stella under tiden och vi gol på egen hand med tournedos med gorgonzolasås och färsk sparris. 

Stella är kvällsmänniska och slog inte upp sina ljusblå förrän klockan nio. Hon och jag drog ut i Bergsgruvans parklek och M tog bussen till Trean och hämtade upp kusinerna. Vi jagade runt med barnen ett tag. Det gjorde även Orup tillsammans med två oklippta smågrabbar, som han försökte fånga på bild med mobiltelefonen.

Lunch på 79:ans gård. Vi gjorde det enkelt för oss med påsar från McDonalds och Folkets Kebab. Stellas föräldrar var vid det laget också vakna och hungriga. De hade inte kommit i säng förrän halv fyra. Ja, se ungdomen (fast kanske inte så unga, båda har passerat 30). Solen lyste men det gällde att passa käket för plötsliga kastvindar.

Stella drog sig tillbaka för en middagslur. M tog med Noa hem för att demonstrera sitt nya Daxterspel till PSP-konsollen. Jag och My drog till Ringen för en lätt ekipering.

Varför är det så mycket roligare att handla barnkläder nu än det var till de egna barnen? En snabbanalys ger resultatet: När man handlade till de egna var det alltid för att de måste ha plagget eller verkligen behövde det. En viss press, alltså. Nu kan jag köpa saker när andan faller på och jag hittar något kul eller gulligt. Dessutom hade vi alltid extremt dåligt med pengar förr i världen. Nu blev det nya skor, jacka och jeans till flickebarnet.

Suck! Varför skjuter jag alltid upp saker till absolut sista minuten? Förhalare är mitt mellannamn. Gissa vem som inte har deklarerat ännu? Gissa om jag har förenklad deklaration? Nix, Särskild med Näringsverksamhet. Jo, jo! Tur att jag har nära till Skattemyndigheten. Det har hänt mer än en gång att jag varit där sista dagen strax före 24.00. Så nu vet ni vad jag ägnar kvällen åt.


Kommentarer
Postat av: Christina

Det är roligare med barnbarn det kan man inte komma ifrån.
Ha en fin dag

2006-05-02 @ 09:08:17
URL: http://bjorkhaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0