Gult är fult - pass pengar piljetter

I år blir det ingen svampplockning. Det verkar alldeles för riskfyllt. Den slutsatsen måste jag dra efter upptakten på vår semestervecka. Jag har plockat mycket svamp i mina dar och även många olika sorter. Somliga som inte är så hemma på området undrar om det inte är lite farligt. M tror till exempel att det bakom varje trestjärnig svampart står en lömsk variant och lurar.

Jag brukar alltid säga att de som blir svampförgiftade är samma typer av personer som glömmer pass och biljetter på utlandsresor.

Upptakten till vår resa var lite omskakande. Vi satt på tunnelbanan på väg till Centralen då jag drabbas av sista-koll-nojan. Tänk om vi tagit fel på avgångstiden? Fram med biljetterna. Vi hade köpt resan av Solresor och när jag halar upp det gula fodralet med resebeviset så ser jag att det är biljetterna till Winnerbäckskonserten jag fått med mig. De biljetterna köpte jag via ticnet, som också har gula biljettfodral.

Jag vrålar, enligt M:
Fel biljetter.
Inte vrålar jag. Jag blir bara lite echaufferad.

Nu hade vi tillräckligt med tid på oss så vi kunde vända och hämta rätt gult fodral. Men konsekvensen måste bli att jag får se upp med svamparna i höst.

Vi hade jättetur i ospec-lotteriet och hamnade på ett fyrstjärnigt lägenhetshotell. Det påverkade semesterinnehållet lite grann. Vi blev latare än vanligt. Tre egna terrasser i olika vädersträck krävde mycket bokläsning. En dag regnade det och vi hyrde bil. Summa summarum blev det bara två vandringar. Alltid något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0