Trivia

Morgonens promenad kunde knappast ha varit behagligare. Temperaturen över 10 grader och vindstilla. Gräset börjar bli så där grönt att det skär i ögonen. Speciellt märkbart är det i Eriksdalslunden innan de lummiga träden slår ut.

Det är inte klokt hur mycket väskor kvinnor släpar på. Alla jag mötte bar på minst en väska. De flesta hade till och med två väskor eller en handväska och en kasse. Eller så bar de på en ryggsäck. Jag skulle vilja göra en gallup och utröna alla dessa väskors innehåll.

Jag föredrar snabb gångtakt med armarna fria så jag knökar ner handväskan i ryggsäcken. Ofta handlar jag på hemvägen och då ryms det mesta i ryggsäcken och jag slipper kånka på kassar.

M tycker att jag beter mig precis som det beskrivs i Papalagi – den vite mannen, och när det gäller väskor är det sant. Jag har ofta en väska i en annan väska för att sen stoppa ner dem i en tredje.

Om ni inte läst Papalagi-boken så har ni åtminstone en rolig upplevelse kvar. Jag rekommenderar den varmt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är klart man ska ha händerna fria.
Den vane resenären har aldrig fler kollin än antalet "armar!.
Typ - två armar med tillhörande händer ger möjlighet till två kollin.

2006-05-05 @ 17:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0