Vår kväll - en riktig vårkväll

Nu verkar det var helt kört! Jag har försökt kommentera en kommentar. Ingen ny kommentar syns, men ändå räknas antalet upp. (Nu funkar det bättre)

Mer nedslående. Aftonbladet aviserar: Prisras på solresor. Självklart när vi redan bokat. Men de redovisade bara priser för nästa vecka.

Jag råkade blinka till 8/5 kl 14:25 och missade totalt när björklöven stack fram så där gulligt som man kallar musöron. Och ta ledigt mellan hägg och syren verkar meningslöst i år. Förmodligen kommer det infalla sådär 9:20-10:15 Kristi Himmelfärdsdag. Våren avverkas i hissnande fart.

Eftersom jag blev sen från jobbet ringde jag M och sa det. OK, sa han. Två sekunder senare ringde han upp. Vad vill du? frågade jag. Bara kolla att du verkligen var på jobbet. Man vet ju aldrig. Du kanske mörkar, vad vet jag? Du kanske ska träffa nån.

Egentligen ville han att vi skulle sammanstråla vid Skanstull. Han skulle byta ett lås i närheten, så vi kunde göra sällskap. Samtidigt kunde vi kolla in magnolian i Vitabergsparken innan den blommat över. Det hade den nästan. 

Kändisspotting
Vi intog några kolgrillade lammkotletter på Amida, Folkungagatan. Jättegott! Medan vi sitter på uteserveringen så cyklar plötsligt en vuxen karl förbi på trottoaren. Jag var på väg att säga nått i stil med Har du redan fått ta av stödhjulen? Jag tycker inte att cyklar ska framföras bland gående. Men jag hejdade mig när jag såg att det var Michael Nyqvist.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Ha, ha det hade du väl kunnat göra ändå...säga till Michael alltså, hade varit lite kul!
Vi verkar alla ha problem med bloggen just nu...träligt är det. Speciellt när man har lust att sitta på kvällen och skriva!
Var ska ni resa?? Vi åker till Turkiet på onsdag, det var evigheter sen vi bokade...och nu är det snart dax, ska bli underbart härligt.
Ha en bra dag, kram

2006-05-11 @ 07:28:16
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: frkt

Det blir Menorca. Vi har aldrig varit där och inte i Turkiet heller. Oftast har vi tagit bilen på semestern.

2006-05-11 @ 07:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0