Varning för nagelfara

Deklarationerna är klara och personligen levererade i Skatteverkets låda. Tänka sig, inte i sista minuten detta år. Det var flera timmar kvar. Varför lämnar du inte över pappersarbetet till experter? Det är ju jag som är experten, men en odisciplinerad sådan. Jag tog mig till och med tid att måla naglarna igår kväll. Det brukar jag inte göra, men mammas ring bara ropade på lite färgglatt sällskap. 

Min barndoms lördagsförmiddagar ägnades åt städning. Mamma var en riktig pedant och alla tre döttrar sattes i arbete. Brorsan gick fri men fick gå en långpromenad med hunden istället. När allt var putsat och fejat satte sig modern i sin soffhörna och filade och målade naglarna. Hon hade en tacksam nagelkvalitet och satte en ära att ha långa, målade naglar. Därför var det ett stort bekymmer för henne att de hade tagit bort nagellacket inför den sista operationen.

Jag får köpa borttagningsmedel på lunchen. Nagelkvaliteten har inte gått i arv, så lacket lär inte se så snyggt ut nån längre stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0