Blogg-grogg

Jag ger mig i kast med en ytlig analys av Bloggportalens listor. Min tankeförmåga brukar inte klara några mer djuplodande utvärderingar. 

Mest besökta-listan
Det verkar som feber är hett just nu. Det är hela åtta av dem som ligger på 25-toppen, som heter något med *feber. Helst ska det vara ett namn som anknyter till konsumtionsprylar och bland de högst rankade ligger just bloggen Prylfeber.

Jag har funderat över mitt beiga namnval. Kan det vara dags att gå vidare med ett nytt namn? Nu finns det ju ingen speciell pryl som jag brinner sådär extra för. Jo, det skulle vara tvättmaskinen. Men tvättmaskinsfeber klingar inte särskilt intresseväckande.

Men vad sägs om att jag tar ett redan vedertaget begrepp, som tredagarsfeber. Då behöver man inte heller vara särskilt uthållig.

Högst betygs-listan
Där är det inte tekniska prylar, som smäller högst utan mat. Fem av 25 verkar ha föda på agendan.

Är det dags att ändra inriktning för att röna större uppskattning? Ny blogg, miss-matips, kanske? Ingen risk att någon skulle komma tillbaka efter första besöket.

Måndag - fredag
Lunch: Sallad från Icas delidisk
Middag: Wok klart på 13 minuter

Större fantasi än så kan jag inte uppbringa. Önskar ni större variation? Gör som jag: Ät ute.

Sen fattar jag inte hur betygssättningen går till. På plats nummer två (just nu) med betyg 7,0 ligger ”Mamma bantar och bloggar”. Det är totalt åtta personer som röstat på den bloggen och de har gett hennes blogg 2,5. Hur går den uträkningen till?

En sak som jag retar mig på i sammanhanget är att Bloggportalen kör med amerikanskt decimalformat, alltså punkt istället för decimalkomma.

Mest sökta termer-listan
Vad är det för slags människor därute? Hur lång tid som helst har man roat sig med att frekvent söka på jessica* bröst*. Det sökbegreppet har legat på plats 1-3 sen tidningarna börjat skriva om ämnet.

I rasande fart har dessutom våldt* klättrat uppåt. Man undrar vad som rör sig i huvudet på surfare.

Ok, jag ska väl i rättvisans namn medge att folk söker på vettiga saker också.


Kommentarer
Postat av: Ers Larik

Oj, vilken härlig energi du har. Statistikanalyser är ju inte min starka sida, så där har du min odelade beundran :)

2006-11-17 @ 09:39:08
URL: http://lurkvaeden.blogg.se/
Postat av: Quid Vis

frktjatlund!
Du är utmanad av mig.

2006-11-18 @ 09:00:37
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: Kinomoja

Very informative and enlightening website

2010-10-06 @ 13:48:05
URL: http://kinomoja.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0