Dagens profetia
Com hem (fd UPC) kommer inte att vinna någon utmärkelse för sin Kundtjänst. Vad sägs om mer än en timmes väntetid på telefon. Bredbandet har krånglat över en vecka. Igår kväll sa det poff igen och så var nätet väck. Intressant nog dör bredbandet alltid strax efter att Kundtjänst dragit ner rullgardinen.
På hemsidan finns denna info:
2006-11-24 11:05 – Stockholm Centrala – Underhållsarbete Södermalm
Med start v.46 utför vi kompletterande underhållsarbete. Detta kommer att ske under dagtid och kan orsaka driftavbrott på samtliga tjänster.
Beräknad sluttid: 2006-11-27 17:00
Fel, fel, fel! Störningarna började redan den 20/11 och sluttiden har ännu inte infunnit sig. Varför har man en hemsida, om den inte innehåller aktuell information?
Problemet är att jag har jour kvällar och nätter och tanken är att jag ska kunna koppla upp mig till jobbet via nätet om det är något akut som måste åtgärdas. Jag har ingen lust att jobba via mobilen när arbetsgivaren betalar för ett bredband.
Gläder mig, nej det gör jag förstås inte, men det är bra att höra att någon har samma problem. När man talar med com hem låter det som man är ensam i världen. Tredje samtalet idag. Det ska komma en tekniker. Men först ska han kolla om felet sitter i källaren. Sen ska han lägga en lapp i min brevlåda. Kan han inte ringa på? Nä. För sen ska jag sitta i telefonkö igen i 22 minuter minst och boka en tid.
Helst ska jag knacka dörr hos grannar också, och fråga om de har problem.
Nope! Jag betalar 777 kronor i månaden för kalaset. I det borde felsökning ingå.