Fördömda fördomar

Fy, vad jag känner mig lumpen, så lumpen att jag raderade ett halvt inlägg. Det ringde på dörren nyss och utanför stod grannen vars lägenhet blev utbränd i söndags. Hon var både ledsen och förtvivlad över medias rapporteringen om händelsen. Där nämndes utegrill, som troligt brandkälla.

Kvinnan säger att hon i själva verket hade tänt värmeljus, framför kortet på sin döde son. Men svenskar vill nog gärna ha sina fördomar om utlänningar bekräftade, så en utegrill låter bättre. Nästan som potatisodling i vardagsrummet. Och jag eldade på det med mitt raljerade, bara för att göra mig lustig.


Kommentarer
Postat av: Runarmargrethe

Keep up the good work.

2009-04-07 @ 08:21:34
URL: http://runarmargrethe.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0