Korsord

Mannen jag är gift med, nedan kallad M, är som man brukar säga i USA, en jay walker (walking across a street outside of marked cross-walks and not at a corner, and/or against a signal light). Han struntar totalt i övergångsställen och röda gubbar, inte bara när han är ute på egen hand. Tro inte att han hejdar sig ens när han är ute med barnbarnen.

Vi kan turordningen på ljusväxlingen i korsningen Hornsgatan-Ringvägen och vet när man kan korsa, trots att signalen visar röd gubbe. Idag drog M iväg med Noa mot rött över gatan och jag fick ropa tillbaka dem.

Jag brukar följa signalerna så fort jag ser barn vid övergångsstället. En gång fick jag en indirekt tillsägelse av en mamma . Hennes barn såg mig gå över, trots röd gubbe, och sa:
– Men mamma, den där tanten går ju över nu.

– Hon har nog inte haft någon mamma, som lärt henne hur man ska göra, när man går över gatan, var mammans snabba svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0