Tung pjäs

Det är inte alltid teaterpjäser gör sig på tv. Jag blev smått besviken på En uppstoppad hund. Tv-versionen blev lite väl mycket åt buskishållet. Men det kanske ska vara så. Vad vet en ovan?

En stark teaterupplevelse på tv var Lång dags färd mot natt. Jag var i Stockholm och bodde ensam i mammas lägenhet. Det måste ha varit 1973. Pjäsen hade nyss börjat när jag satte på tv:n. Jag hade ingen tidning och därför ingen aning om vad det var för pjäs, men blev helt uppslukad av en fantastisk amerikansk uppsättning.

Nu fick jag plötsligt en kulturell ingivelse. Två biljetter till Dramatens uppsättning är bokade och betalda till föreställningen 17/1. Bästa platserna var utsålda fram till dess.


Kommentarer
Postat av: Alvinelina

Nice site, regards from the netherlands!

2010-06-24 @ 13:22:45
URL: http://alvinelina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0