Far & flyg

Vi har fortfarande några saker i hallen som ännu inte hamnat på sin rätta plats efter semestern. Det är campingprylar som ska upp i vindsförrådet. Men det hindrar inte M det minsta från att tänka på nästa resa.

Jag förbannar mig själv för att ha sått tankefröet under bilsemestern. Är det några som älskar att enkelrikta gator, så är det spanska trafikplanerare och i Barcelona har de fått fria händer. För 20 år sedan försökte vi ta oss till katedralen La Sagrada Familia. Trots att vi hela tiden såg den så var det omöjligt att ta sig dit. Vi råkade hela tiden ut för plötsliga enkelriktningar som tvingade oss åt annat håll.

Det var likadant i år. Den här gången ville vi bara ut ur stan. Efter några rundor sa jag:
- Den här stan skulle man egentligen flyga till. Det fastnade i hjärnan på M och när Ryan Air, av någon jubileumsanledning, aviserade sänkta biljettpriser så gick han inte att hejda. 

Jag, som gillar vardagen försökte protestera, men när M sätter den sidan till är han en naturkraft, som inte går att hejda. Vi åker inte den här veckan utan det blir i början av november. 

Den här veckan, närmare bestämt på söndag, åker jag till Aten på konferens. Ingen längre historia. Jag är tillbaka tisdag kväll. Det trevliga i sammanhanget är att jag får bo på ett riktigt lyxigt hotell, ett som jag aldrig skulle kosta på mig annars. Nu är det företaget som får stå för fiolerna.
pool
Men jag lovar att återgälda jobbets utlägg genom att ta några dopp i poolen på taket. Because I’m worth it.


Kommentarer
Postat av: Latmasken

Athen - inte så illa, konferens lyxhotell - där ser man, det känns som jag är med och bidrager lite, men det kan jag nog leva med!
Barcelona i november, låter också intressant. J1 var nyligen där och han sa att det var ok, med hans betraktelseperspektiv.
Röd tigrerad bonnkatt och menargeriet fortsätter, "uthållig" som en terrier, är det bra eller dåligt?

2006-09-07 @ 17:35:11
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hå å hej, det var inte illa, Aten där har jag aldrig varit och vilket hotell, irra inte bort dig nu.
Barcelona nä har inte varit där heller, men det vore något att tänka på.
Tack för omtanken, den värmde:)
Ha en härlig kväll.

2006-09-07 @ 18:23:49
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hej å hå den här gången.. Jag gissar just nu ganska friskt inne hos mig, känner du att du vill delge rätt svar om dig så vore det kul.

2006-09-07 @ 21:03:12
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frkt

Det är säkert många som får bidra till mina utsvävningar, bankkunder t ex. När jobben står för notan är det kunderna som betalar.

2006-09-07 @ 21:31:18
Postat av: Annaa M

Vad trevligt att plaska omkring när andra sitter och äter runtomkring, det gillar jag!

2006-09-08 @ 01:25:39
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: En liten tant

Härligt att simma där på kvällen!

2006-09-08 @ 09:56:36
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Christina

Mmmm låter härligt och du är värd det.
Kram

2006-09-08 @ 18:42:11
URL: http://asfalblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0