Ömsom vin ömsom vatten

Det var i alla fall vin fram till idag kl 08:02. Gårdagens konferens på Teaterskeppet avslutades med middag och båttur. Under kvällen var det ett gäng skådespelare som spelade upp ett mordmysterium och matgästerna fick vara Miss Marple.

Jag promenerade hem från Skeppsbron och vem hoppar ut från Southside (lokala puben) om inte M. Han, Svärsonen och jobbarkompisen var inne på andra Guinnessen. Jag hängde med på tredje.

Det var fortfarande vin i morse. Vädret är fantastiskt och Riddarfjärden glittrade så glatt med det ståtliga Stadshuset i bakgrunden. Det måste vara något freudianskt, men jag som inte brukar komma för sent, har en benägenhet att vara ute i sista minuten när jag ska till tandläkaren. Det var bara att småspringa och svetten lackade när jag var framme vid Hötorget.

Tooth Break
Avsnitt 9
Denna morgon var det dags för operation och amputation. Man vet vad klockan är slagen när bedövningsspruta, skalpell, sutur ligger uppradade på tandläkarens bricka redan vid ankomsten.

Tre stick med sprutan, varav ett fick det riktigt att krascha i gommen. Efter några minuter var det dags för: Skalpellen, syster! och sen fila, bända, fila mera och bända mera. Jag trodde hela tanden skulle ryka, men Gunnar sa sig i alla fall få bort den krånglande roten.

Sådär en fyra, fem stygn och sen var jag klar. Det hela tog drygt en timme. För säkerhets skull fick jag med mig några Alvedon, ett recept på penicillin och starkare värktabletter. Som extra bonus fick jag också en liten lapp med Gunnars privata mobilnummer.

Nu ser jag fram mot att bedövningen släpper. Huvudet värker redan.


Kommentarer
Postat av: Quid Vis

AJJJ!! Hoppas det går över nu och inte kommer att göra ont nu när det är helg och tandläkaren är ledig.

2006-09-22 @ 12:58:17
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: Inga M

Oj, det lät som ett hemskt ingrepp med krasch i gommen o flera stygn. Vad var nu detta? Jag var också hos tandläkaren igår men det blev inte så våldsamt som jag trodde innan.

2006-09-23 @ 08:21:23
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Josephine

shit, santdar blev jag sovd for... a andra sidan tog de bort en massa extra-tandpluttar och utvaxter (jag var 14 tror jag).

2006-09-23 @ 22:57:48
URL: http://giraffen197.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0