Vad är på gång?

För några månader sedan undrade Trean med fru om deras lille Noa hörde dåligt. Han sa Va? hela tiden. Men inte hörde han dåligt. Det var bara ett sätt att få lite extra betänketid eller att han ville att man skulle säga det igen, när han inte förstått det man sa.

Efter det började han använde en ny teknik. Om han inte visste svaret på en fråga, gjorde han ett motdrag med: Du får gissa.

Stella kör med en annan metod. Om hon inte vet svaret på en fråga eller inte förstår det man säger så säger hon: Ja kåmmte håg. (Jag kommer inte ihåg).

Jag tror att jag ska börja köra med det själv. Det låter så mycket bättre att man glömt svaret, än att man aldrig kommit på det.

Ettan är sin fars son, inte bara till utseendet. Självklart är det prylar som ska hjälpa en att leva ett nytt och bättre liv. Senaste prylen är en pulsmätare, som framförallt hjälper till att hålla träningen på rätt nivå. Om tempot är för lågt piper den och om det är för högt piper den också. Jag hoppas att det är med olika ton, så man väljer rätt åtgärd.

I morse var det dags för M att hänga på Ettan i stavgång. Ett nytt och bättre liv även för honom. M kom hem som en trasa. Ettans pulsmätare hade drivit på och pipit så fort de slog av på takten.

Vi såg filmen Syriana igår eftermiddag. Flera, som sett den tyckte att man var tvungen att koncentrera sig för att hänga med i alla förvecklingar. Därför bestämde vi oss för att se den tidigt, innan kvällströttheten slog till. Jag tror att vi lyckades med att begripa allt. Så komplicerad var den inte.

I alla fall var den riktigt bra. Man tänka sig att det är så USA går till väga. Gynnar diktatorer framför reformvänliga, bara för att de är villiga att låta amerikanarna ha militärbaser i landet.

(Nu är det tredje gången jag försöker publicera detta)


Kommentarer
Postat av: Pia

C drog iväg fortare än kvickt, men försök med asfaltsblomma.
/Tjing

2006-09-04 @ 18:12:22
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Christina

Hejsan
Long time no sea
Här är jag i alla fall
Kram

2006-09-04 @ 21:24:59
URL: http://asfalblomma.blogspot.com
Postat av: johannapannan

När Ce inte kommer på svaret eller inte förstår vad man frågar säger hon "jaaaaaaaa?" coh lägger huvudet på sned. ser hur roligt ut som helst.

2006-09-06 @ 07:21:55
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0