Bakläxa

Om det fanns någon form av certifiering för att få handha barn skulle Maken aldrig någonsin kunna kvalificera sig. Värre uppfostringsfördärvare får man leta efter.

 

Idag brunchade vi med några barn och barnbarn. (Tips: På Enskede Värdshus äter barn 0-6 år gratis.) Noa är inne i Kung Fu och Ninja Turtles-åldern och ställde frågan till Farfar

- Har du slagit någon som var mindre än du själv?

- Bara din pappa när han var liten.

 

Stella ville komma hem och leka hos oss efter restaurangbesöket. På vägen hem sa hon

- Säg till mig att tvätta händerna när vi kommer fram.

- Äsch, hos oss behöver man inte tvätta händerna.

 

Jag är ingen bullbakare och kakor lyser också med sin frånvaro i vårt hem, men Stella vet att med lite tur kan skafferiet innehålla Digestivekex. Det fanns två kvar.

- De där kexen är så goda så jag tar gärna med mig några hem

- Men det där var de sista som fanns. Då griper en rådig morfar in.

- Jamen, köp ett paket till på Konsum.

- You known that our daughter does not want us to feed her with sugar.

- OK, men ta russin. Jag säker på att jag köpte några småpaket häromdagen.

 

Den här annonsen i dagens dn vore trots allt något för M. Är det något han har så är det i alla fall ålder.


image240

Kommentarer
Postat av: matrixa shamanen

ha ha ha...jag skrattar som vanligt gott åt såväl ditt inlägg här som din senaste kommentar hos mig - underbart!! man tackar!

2007-08-26 @ 21:10:35
URL: http://shamanen07.blogg.se
Postat av: F

Ha, ha, han får säkert tjänsten om du lämnar rekommendationer.

2007-08-26 @ 21:22:46
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Inga M

Hmmm.....Du kan ju auktionera ut honom till högstbjudande!

2007-08-26 @ 21:35:14
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Om det bara är åldern som gäller så kanske han ligger bra till. Men hur är det med erfarenheten av lättare hushållstjänster?

2007-08-26 @ 21:35:49
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Annaa M

Min far hade en devis som löd ungefär; "alla barn är snälla barn så länge moran inte är i närheten". Han lurade i dem de mest halsbrytande historier inte minst om sin egen förmåga. Vilket bl a fick till följd att ett litet barn gallskrek hyseriskt när det skulle föras till sjukhus för omplåstring efter en olycka. Han ville till "morfarn" i stället och sys ihop "med tjocke tråd" på hans symaskin, en hisklig gammal brummande stofferingsmaskin! Han skulle säkert inte heller blivit certifierad men varit ett utmärkt sällskap för en 5-månaders vars föräldrar vil lämna bort den 20 timmar i veckan!

2007-08-27 @ 11:57:14
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

shamanen; trevligt att du är tillbaka.
neverkeso; Nej, jag vill inte rekommendera honom till någon. Men barnen gör säkert gärna det.
inga; jag är osäker på om jag vill bli av med honom.
nicoline;
egentligen är han mer erfaren på tyngre tjänster, som sophantering och att rensa avlopp.
annaa; det låter som han var stora Faran. Lite åt Big Fish-hållet.

2007-08-27 @ 16:11:07
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0