Bäst i test

Nu har jag det i svart på vitt och vetenskapligt prövat, det finns något jag är bra på. Det var nästan full pott på Expressens test.


tankspridd


Med det resultatet i ryggen gick jag vidare på IQ-testet hos Illustrerad Vetenskap, som en massa andra bloggare knåpat med senaste veckan. Vanligtvis brukar jag var riktigt styv på den typen av prov, de passar mitt intellekt (fyrkantigt). Men två minnesmoment översteg min förmåga och sänkte resultatet rejält. Annars hade nog Mensa fått ny ordförande

 

De grymma typerna visade upp olika sifferserier och i efterhand skulle man skriva tecknen i rätt ordning. För att försvåra det hela skulle man köra några sifferserier baklänges. Jag var totalt lost.


iq-test
 

Jag ifrågasätter starkt om den typen av minnesförmåga är tecken på intelligens och kräver namnändring på tidskriften; Illustrerad Galenskap känns mer relevant.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag (Ettan) fick 132 men å andra sidan så blev jag bara utdömd till medelmåtta när jag gjorde testet på mensa så Illustrerad Galenskap är nog rätt namn

2007-08-01 @ 23:42:28
Postat av: Manon

Kunde inte låta bli...fast mycket lägre än ni! 121...

2007-08-02 @ 10:48:40
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: Annaa M

Tröttsamt, blev helt enkelt uttråkad och iddes inte fullfölja. Säkert ett bevis på dumhet.

2007-08-02 @ 14:22:01
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

ettan; mensa har säkert högre svårighetsgrad på sitt prov. IV aktar sig nog för idiotförklara sina läsare.
manon; du kanske är för kreativ för uppgifterna.
annaa; förstånd snarare, självplågeri är korkad verksamhet.

2007-08-02 @ 17:19:26
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0