Dagens värv

Först en morgonsamling, sen ett möte, ett besök och därefter en sittning. Och med det var den arbetsdagen i stort sett slut. Vi hann med några tester på slutet, innan det var dags för dagishämtning.

 

Även lat farmor får jobba. Jag erkänner utan omsvep att barnen fick ett lyckligt mål mat på macke-donken. Det jobbiga uppkom när Noa villa ha hjälp med leksaken och sträckte ut mot mig. Apelsinjuicen kom i vägen och sköljde över mig och gulfärgade dagen outfit. Jag var dyngsur in på underkläderna. Tredje tvättprogrammet rullar fortfarande.

 

Bilen är nu såld till Ärlige Harry, den lokale bilhandlaren. Vi orkar inte med några egna försäljningsförsök och då får man ta skeden och förlusten i vacker hand.

 

Nu pågår vad-ska-vi-göra-med-pengarna-bataljen. Mitt förslag är att vi ska spara till ett litet torp och M vill resa upp pengarna. Jag fick lite hjälp från Trean som tände på husidén som ett gemensamt projekt; han fixar, vi betalar.

 

Men M brukar vinna den här typen av slag. Ska jag ha minsta chans måste jag ha eldunderstöd från flera håll.


Kommentarer
Postat av: matrixa shamanen

Ha ha - du frågar om jag inte har nån rik i min närhet som kan ge till den fatige...deta föranleder mig at garva rått - halva min släkt består av enormt rika människor men gissa om de håller i sina plånböcker, herremindjävlar! Och jag skulle kunna underhålla dig en hel kväll med alla berätelser om hur de inte skyr några medel för att lura, bedra och sko sig på alla - helt skoningslöst.

2007-08-22 @ 21:42:42
URL: http://shamanen07.blogg.se
Postat av: Annaa M

Men tänk vad jobbigt det är med hus...! Det där var inget bra understöd.

2007-08-22 @ 22:52:46
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Precis, ingen av oss vill hantera gipsskivor, sandpapper eller målarpenslar. Men jag vill äta ute och skita inne, mer spontant. Är det för mycket begärt?

2007-08-22 @ 23:18:48
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Helena

Gör både och... hyr ett torp för att testa, om det inte passar, res för det som blev över!

2007-08-24 @ 09:34:29
URL: http://skogsmyrans.blogg.se/
Postat av: Inga M

Om folk bara anade hur torp är egentligen så skulle de inte ens tänka på det. Börja i så fall med att kolla den gamla källan som ger dricksvattnet och plocka bort alla gamla döda djur som ligger där! Det kan
vara råttor, ormar och grodor. Grodorna är vanligtvis dock levande. Fast Roland brukar bräcka av allas hemska berättelser om källfynd genom att ta den om hur det var på det gamla ålderdomshemmet här bredvid oss när han var barn. Där hade vattnet krånglat ett tag och när man kollade i källan så hittade man resterna av en räv som legat där väldigt länge. Skit i torpet! Eller hur man ska uttrycka det?

2007-08-25 @ 08:32:00
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jag har hjälpt andra torpägare att lokalisera döda råttor och ekorrar bakom väggar. Lukten var obeskrivlig.

2007-08-25 @ 11:02:36
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0