Doh!

simpanJag har varit strängt upptagen ikväll och fnissar fortfarande förtjust. Simpsonfilmen var precis så rolig och bra som jag förväntat. Eller snarare krävt. Se den och om du inte håller med mig har du allvarliga problem.

 

Det höll på att gå åt skogen redan innan filmen börjat. Jag hade köpt biljetterna på nätet och på något sätt "vänt" på salongen i huvudet när jag markerade önskade platser. M vill sitta långt bak och jag bokade biljetter på näst bakersta raden. Trodde jag. Det var framifrån. M vägrade överhuvudtaget att försöka se filmen därifrån med motiveringen: "Då blir jag sjösjuk."

 

Det var bara att köa till biljettkassan och försöka byta eländet. Killen i kassan sa hej och jag sa

- Vill du rädda ett äktenskap?

- Va?

- Skilsmässostatistiken är nog hög. Kan du bistå en förvirrad kvinna?

 

Det kunde killen och återköpte biljetterna och sålde ett par nya till mig. Och vi är fortfarande gifta. M och jag, alltså


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0