Elaka dvärgar

Ju mer barn får desto otacksammare blir de. Den sanningen står sig bevisligen.

 

På semestern tog Trean först med sig barnen till Skara Sommarland och sen åkte de till Legoland i Danmark. Jag frågade My vilket som var roligast.

- Legoland.

- Jaha, varför då?

- Jo, jag fick mest saker där.

 

Idag var vi på Skansen och hela tiden skulle de ha något, som kostade pengar eller göra något som kostade pengar. Det var ett evigt tjatande och om de fick en sak eller göra något var glädjen väldigt kortvarig. Nästan inte märkbar. Sekunden efteråt var det nya önskningar på gång.

 

Hela sträckan från Djurgårdsfärjan till Slussens t-banestation var ett enda långt gnällande.

- Jag viiill ha en ballong. Varför får jag aaaldrig någon ballong? En liiiten ballong, då.


Nej, barn ska hållas hårt och leka med kottar! Då blir de riktigt tacksamma och lyckliga. 
 

Innan vi lämnade Djurgården åt vi middag på Hasselbackens terrass och självklart serverades hasselbackpotatis till kötträtterna. Den potatisen hade jag förträngt. Mamma var servitris på Hasselbacken en period på 50-talet, så vi fick ofta hasselbackspotatis till söndagsmiddagen.

 

Jag tog, som vanligt Ceasars sallad. Egentligen skulle jag kunna bli Ceasarsalladrecensent; jag tillbringar somrarna med att tugga i mig rätten. Hasselbackens version får godkänt.

 

Om jag skulle utnämna Sommarens sämsta så är det den portion jag fick på restaurang 54:an på Götgatan. En massa dressing försökte dölja en riktigt ofräsch romansallad. Sommarens bästa är nog den jag fick på Oasis, Söder Mälarstrand.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det går över. Jag har ett gott minne. Ett tag räknades alla upplevelser i vad man fick köpa. Ett tag kunde man muta alla till diverse uppgifter "du får". Sen en vacker dag tog allt slut. Poff. Var sak har sin tid. Jag kan nästan sakna det "är det inget du vill ha?" NÄ! Pojken köpte en liten sak på Irland. Den ligger ouppackad på byrån så man ser den varje gång man går genom hallen.

2007-08-11 @ 23:03:25
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jo, jag vet att det går över men det är en jobbig väg dit. Mest för att jag själv upptäcker vilket dåligt tålamod jag har och hur villig maken är att tillmötesgå all begäran.

2007-08-12 @ 18:06:52
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Annaa M

Angående Ceasar så har jag ännu inte fått någon som överträffat Tures i Gallerian.

2007-08-12 @ 19:05:18
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0