Fixerad

Det finns arbetsskador och det finns arbetsskador. Jag fick ett automejl från en på Banken där det stod: "Jag är på semester vecka 30:-". För vissa är tid verkligen pengar.

Svägerskan syster är journalist och vi träffas högst ett par gånger per år. Syrran ifråga är extremt intresserad av sin omgivning och ställer frågor och lyssnar uppmärksamt. Jag kan lägga märke till hur hon ställer en fråga typ
- Jaså, ni var i Barcelona i våras. Hittade ni något utöver det vanliga? Och då tänds en liten glimt i hennes ögon, så sträcker hon sig ner i väskan efter lilla anteckningsblocket.

Jag berättar lite om hur det var och någonstans ser jag hur glöden falnar i hennes ögon, handen släpper greppet om anteckningsblocket och förtrollningen är bruten. Vi är precis så visset alldagliga och förutsägbara som vanligt.

Nu börjar jag närma mig Svägerskan syster; jag kommer på mig själv att tänka: Något för bloggen?

OK, jag provar. M är jättekänslig när det gäller vissa saker, han vill inte verka billig eller amatörmässig. Vinvalet på restaurang är ett sådant område. Jag har inga problem att ta billigaste varianten i vinlistan. Om inte, så ska jag vara säker på alternativen är bättre.

Senaste tillfället var häromdagen. Vi hamnade på en uteservering och ville ha lite snacks och vin. Vinlistan innehöll flera slovenska produkter, förmodligen egenimporterat. Jag såg ingen anledning till att välja någon dyrare sort, när jag inte hade minsta koll på vinet.

M skämdes, men varför ska en flaska vin som inte förädlats det minsta av krögaren, kosta tre gånger mer på restaurang än på Systemet? Förresten gäller detsamma för alla drycker.

- Men de ska väl också leva.


Ovanstående är gårdagsfunderingar. Blogg.se var helt väck. Man skulle önska att det kostade på sig ett meddelande på infosidan.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Jag tycker på något sätt läsken är värst. Särskilt i utomlandet som sällan har cola och sånt draught utan serverar en liten flaska groggvirke för 24 spänn när barnen vill ha läsk. Såg en barnfamilj ruineras inför mina ögon i Ballintoy sista juni. Fyra barn x 2 cola var. Slurp. Min pojke skäms fortfarande när han tänker på alla rop på läsk som skallat runt borden när de var mindre och alla tusenlappar vi lagt på dessa helt meningslösa drycker. Han har med åren förstått skillnaden, att alkohol blir man ju åtminstone lite full av!

2007-08-07 @ 16:37:06
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Värsta sprängaren av semesterkassan är barn, som vill ha både läsk och glass. Vi körde länge med att det fanns en massa bakterier i glassen utomlands.

2007-08-07 @ 18:42:04
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0