Fläckvis

Idag har jag ägnat mig och min alldeles egna form av självbefläckelse. Redan i skolåldern var jag duktig på det.

- Vänta, vänta, säg inte vad ni fick till lunch. Låt mig gissa, sa Mamma och vanligtvis kunde hon med hjälp av fläckarna på tröjan, pricka in maträtten.

 

Dagens övningar bestod i att jag gick ut hårt med att spilla på mig delar av förmiddagskaffet. Det gick hyfsat att få bort turligt nog, eftersom jag hade en träff med externa besökare. Lunchen lämnade spår i form av currydressing. Det går så bra till räksallad, men är inte lika passade på bringan.

 

Nu fullbordade jag konstverket med att rita ett långt streck på fronten med en kulspetspenna. Och jag som ska hämta barn på dagis. Treans barn är alltid de skitigaste på barnstugan och nu kommer personalen att se ett visst mönster.


Kommentarer
Postat av: Kjartanalice

Nice site, keep up the good work!

2009-03-24 @ 13:14:11
URL: http://kjartanalice.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0