Franska tvättstugan

Idag tog hemtransporten på krafterna. Först var det dagishämtning, utfodring och lek innan Trean behagade komma hem. Sen småhandlade jag lite vid Ringen. Hösten har kommit och jag köpte säsongens första strumpbyxor. Dessa förhatliga kliande plagg; jag drar mig för att dra på mig dem så långt det bara är möjligt.

 

Förresten hade jag jackpremiär redan igår. Vinden är kall på morgnarna och temperaturen sjunker efter vägen. Hemma kan jag ha 10°C, Eriksdalshallen lägger sig under och blinkar 8°C och tredje mätpunkten, Hammarbyverken påstår att det är 5°C. Och ändå förflyttar jag mig söderut.

 

Åter till dagens handlande! Jag känner mig ofta totalt oinspirerad när det gäller matlagning, speciellt vardagsmaten. Det enda jag kunde komma på i affären var varmkorv. Varför får jag med jämna mellanrum varmkorvsug? Så nu sitter jag här en dryg timme senare och rapar korv och senap.

 

Tvåan tipsade från dn om det ultimata restaurangbesöket på Fredsgatan 12, men jag ser att alla sittningar redan är utsålda och besöket är kort. Bra på sitt sätt; då slipper jag beslutsångesten om en måltid verkligen kan vara värd 6.000. Säkert är den det, i alla fall om någon annan betalar.

 

Mina varmkorvar kostade en 10 kr och visst är det prisvärt med tanke på att jag emellanåt fortfarande känner smaken av dem.


Kommentarer
Postat av: F

Ha, ha, det måste vara ett bra kriterium på prisvärd mat! Man får definitivt mycket för pengarna på det viset.

2007-08-31 @ 15:30:10
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Mikailfatima

Interesting site. Worth the visit!

2009-09-01 @ 10:56:16
URL: http://mikailfatima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0