Matlust

Jag kan inte låta bli att fascineras av offren i programmet Lyxfällan. Hur har de lyckats att ställa till det så förskräckligt? De ekonomiska hantverkarna lyckas dessutom med balansstycket att behandla de ekonomiskt svagsinta med respekt. Men hur i hela friden kan man göra en budget för en familj med två barn och två vuxna, där maten får kosta 3000 kr på en månad?

 

Det betyder 100 kr per dag! Jag handlade mat för 98 kr på hemvägen och då var det bara lite bjäfs, inte en hel måltid för två ens. Sen åt vi inte det jag köpt utan slog oss lösa och åt italienskt på PortoFino för att fira att Tvåan med hangarounds sticker till Sardinien. Ja, Tvåan med familj fick följa med.

 

Hoppsan! Gott var det men där försvann större delen av månadsbudgeten. Ändå intogs kaffet hos Tvåan.

 

Svärsonen är ett riktigt matäss och jag bläddrade igenom det självklara husorganet, Elle mat & vin. Det kallar jag riktig matporr, eller?

 

Idag upptäckte jag ännu en arbetsskada. Jag läste på ett anslag och rubriken var Bytes och utan att tänka läste jag det som engelska, Bajts.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Förstår inte hur man kan vilja gå ut med sin ekonomi ofentligt som de i lyxfällan gör..

2007-08-08 @ 18:48:33
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Desperation är bara förnamnet.

2007-08-08 @ 22:37:24
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0