Natti natti

Nu går jag ronden och nattar jobbet. Det är dags för journättar och klockan är midnatt och allt är lugnt!

 

- Hur stavar man till earth?

- Vet du vad vattenlås heter på engelska?

- Vad är det för kod på Krukis?

- Har du numret till Bengtssons?

 

Inte nog med att folk på stan tror att jag kan ge besked om hur man tar sig hit eller dit, jag är som ett alltiallo för omgivningens udda frågor. Ett slags lokalt 118 118. Framförallt är det M som vill veta saker, speciellt hur man stavar till olika saker.

 

- Det heter papperet, omständligt och öppenhjärtigt. (Utdrag ur mitt mobilsvar.)

 

Jag kanske skulle göra en affärsidé av det hela. Köra en typ av FAQ på vanliga dumma frågor och koppla ihop det med stavfel. Det verkar vara en lönsam bisyssla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0