Veckans vemod

Ja, jag är svag för svenskt svårmod. Snutten AB bjuder på från Winnerbäcks senaste singel är alldeles för kort för att den ska få mig i rätt sinnestämning. Men den verkar lovande.

 

Nu är mitt rum rensat och allt jag vill ha med mig till nästa utrymme nedpackat i lådor. Lagom krävande sysselsättning för en fredag.

 

Längst ner i de geologiska lagren hittade jag mina första anställningsavtal; ett niomånadersvikariat för en föräldraledig och sen fast anställning. Det var grejer det!

Ikväll kan jag bli kulturell. Om vädret tillåter går vi på utomhusbio i Tanto, Film- och Kulturfestivalen i samarbete. Det dags för lite filmnostalgi i form av Easy Rider, en film vi såg som ganska nyträffade.

Den här länken fick jag i mejlboxen. Mycket imponerande argumentation, speciellt om miljön som inte var någon miljö. 


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Precis! Filmer från 30-40-tal är betydligt intressantare än senare skapelser.

2007-08-23 @ 01:42:52
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0