Boktok

Nu börjar jag ledsna på bibliotekandet. Boksortering är ett riktigt skitgöra. Varför dyker en skojig bok av Scott Adams upp, när jag kommit till bokstaven M. För femtielfte gången får jag förskjuta alla bokrader.

 knyppling


Vissa böcker är kära återseenden. Böcker som jag
glömt att vi hade: Maya Angelou, Doktor Glas,
Porträtt av konstnären som valp och det här lilla
fyndet; mitt knypplingspremium.

Syfröken har skrivit en dedikation och året jag fick
det var 1965. Gissa om jag rodnade när jag fick
gå fram till rektorn och hämta boken. Knyppling var
knappast hett bland modsen.

De flesta av våra böcker är författade av personer
vars efternamn som börjar med C, M eller W.
Och nu har jag hjärnsläpp. Ska O’Connor sorteras
in på O eller C? Jag hoppas att det är på O, annars
får jag börja förskjuta bokraderna igen.

 


Jag återgår till bokhyllorna och ger mig i kast med Mankell, Martinsson, Maupassant, Mazetti, McBain och Montgomery. M hade en idé om att vi skulle ha Nobelpristagare för sig, men sådana infall ger jag fasen i.


Kommentarer
Postat av: johannapannan

jag sorterade alla våra böcker och lade in dem i en exelfil på datorn. Dessutom markerade jag hylla för var boken stod. Totalt onödigt för det räckte ju vi fick en ny bok på B så förskjöts allt. Fniss. går inte att hålla för bra ordning.. Nu ligger allt i en hög i lådor i källaren i väntan på renoveringen.

2007-02-02 @ 20:30:15
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0