Fet tisdag

Semlor är tydligen ämnet för dagen och jag vill inte vara avvikande.

Visst har jag med tiden blivit tämligen fet, men det ska absolut inte skyllas på semlor eller andra bakverk. Det beror inte på att jag är ståndaktigt utan snarare att sötsug saknas och jag får halsbränna av bröd.

I vårt kvarter ligger konditori Eclair, som har flera sorters semlor i sin sortering. M äter gärna deras wienervarianter. När han handlar, kan han inte förmå sig till att bara köpa en enda semla. Det verkar alldeles för patetiskt för en ensam farbror att köpa ett bakverk, så varje gång blir det två stycken, för att tjejerna i bageriet inte ska tycka synd om honom.

Sen har han inga betänkligheter att trycka i sig två på raken heller.


Kommentarer
Postat av: Anonym

sär skrivning, det är grejer det, ture sventon gillar visst temlor, tror jag - på tal om nåt helt annat och nog finns det en och annan bra konsult, fast dom är få, jag har nog inte träffat mer än högst 10 under 20 år.
ajöken fröken

2007-02-20 @ 20:37:22
URL: http://latmsasksamtal.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Det konstiga är att Ture Sventon inte ens blev temligen fet. Mystiskt?

2007-02-20 @ 21:14:57
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0