Ha en angenäm sabbat

Fredagskvällar är heliga. Då vill i alla fall jag gå tidigt från jobbet, gå direkt till systemet utan att passera Gå, köpa vin, efter det till matvaruaffären och botanisera bland ostar och annat smarrigt. Sen är det dags för röjningsarbete i hemmet, matlagning, gärna med lite matlagningsvin i ett glas på köksbänken.

Idag hade jag tänkt ihop entrecote med ostronskivling i gorgonzola. Det var ingen svår tanke, vi brukar äta sånt på fredagar. Men vad händer? Jo, M ringer när jag precis har lämnat jobbet och säger att Trean behöver assistans. Han har förmodligen brutit armen under förmiddagen och nu har den svullnat upp och värker.

M hämtade stackaren och sitter nu på SÖS och inväntar röntgenläkarens utlåtande. Under tiden har jag städat och fejat, så nu börjar det likna något. Jag har till och med köpt tulpaner för att dekorera nya skåpet under tv:n. Plus tullat lite på matlagningsvinet.


Kommentarer
Postat av: Annela

Stackars Trean! Inte kul att bryta armen. Hoppas att det inte är något komplicerat brott.
Jag ska starta en ny blogglänk. Det skulle vara roligt om du fortfarande vill läsa och kommentera min blogg i fortsättningen. Om du vill ha den nya länken så skicka ett mail till [email protected].

2007-02-02 @ 20:24:17
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com
Postat av: johannapannan

trevlig helg på dig med! hoppas att ni får en fin helg. Det lät som väldigt god mat men ett armbrott avbröt... hoppas att armen är gipsad och klar och att maten står på bordet i morgon istället. lät för gott för att inte..

2007-02-02 @ 20:27:48
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Men herreminje vad det lät gott. Fast armbrottet var ju verkligen onödigt trist, hoppas det läker ihop bra och fort.
Jovisst är det fint med lite vin på fredagskvällen, gärna som du säger i ett glas på kort avstånd från spisen:)
Hur blev det med middan.. sen eller..?

2007-02-02 @ 21:46:35
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Mikkelsonja

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2009-01-14 @ 13:53:41
URL: http://mikkelsonja.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0