Hemlängtan

”Håll ut kamrat – det ringer snart” hade någon tidigare elev ristat in i bänken jag satt vid i kemisalen. Precis så kändes det med kemi. Jag satt och tomglodde mest hela tiden och svor vid mig själv att grilla läroboken när terminen var slut.

 


Idag känner jag något liknande. Helst skulle jag vilja vara hemma och avsluta jobbet med vardagsrummet. Det är sååå skitigt av allt bokdamm. Maken meddelar att han och kusinen laddar på fiket. De ska snart ge sig på uppgiften att få upp tv:n på väggen.

Är det kärringaktigt att ha armstödsskydd på sofforna. M:s 25-årige arbetskamrat påstår det och har kanske rätt. Jag får skylla på min mamma, hon hade alltid en pläd liggande i plyschsoffan för att den inte skulle bli fläckig. Det som var tänkt att se snyggt ut döljs effektivt bara för att det snygga ska fortsätta vara snyggt, men ingen kan se att så är fallet.


Kommentarer
Postat av: FruH

Själva gör vi tvärtom. Sliter först ut tyget och sedan när det börjar se fult ut, döljer vi det med en pläd.

2007-02-02 @ 14:08:09
Postat av: Anonym

ha en bra helg, elva svanar, märkligt, vi får vara glada (eller inte) för att det inte var flera eller färre!
skydd ska man ha, det är nån form av basal skyddsinsinkt, som syftar till att bespara arbete, längre fram, så enkelt var det med det filosofiska spörsmålet!

2007-02-02 @ 19:17:45
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Det är kanske rätt metod att göra tvärtom. Då ser det i alla falla snyggt ut någon gång.

Beskyddarinstinkten är i allmänhet inget att ta lätt på. Men att skydda tyg med annat tyg kanske är ett otyg.

2007-02-02 @ 20:09:00
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0