Oscarsgalna

Nej, inte var jag så galen att jag satt uppe och kollade på 9:ans direktsändning, men vi spelade in hela spektaklet. Nu när vi har en ny hårddisk att fylla, passar en maratonsändning väldigt bra. Jag vet bara inte när det ska bli tid att kolla igenom allt.

Däremot kastade jag mig på fjärrkontrollen, när jag upptäckte att de tunga vinnarna återstod, imorse strax efter att väckarklockan ringt. Det blev Helen Mirren och Forest Whitaker. Inte alls oväntat, t o m jag begrep det. Och jag är speciellt glad att Alan Arkin fick en Oscar.

Sen blev det lite diarré över Scorsese. Först får han ingenting, sen får han ingenting flera gånger, för att nu få en massa statyer. Jag kräver svensk dagisrättvisa! Babel borde åtminstone ha fått pris för bästa film, så det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0