Lågvattenmärke

monopolJag bor på stans sämsta gata. Förutom att den är
billigaste i Monopol, så är den Stockholms skitigaste
och bullrigaste gata. Utanför huset står en blå
vagn från miljöförvaltningen. Apparatur i den samlar
data som dyker upp i spalterna med braskande rubriker.



 

Allt kan betygsättas och emellanåt görs utfrågningar om vilket yrke som har mest/minst status. Då kan man ge sig på att städare ligger i bottenskiktet.

  Senaste utfrågningen
1 Ambassadör
2 Läkare
3 Domare (jurist)
4 Professor
5 Advokat 

96 Biljettkontrollant
97 Sophämtare
98 Städerska
99 Gatuköksbiträde
100 Diskare

Har jag gjort dåliga val i livet? De senaste 15 åren har jag bott på Hornsgatan. Inte nog med det, under delar av den tiden har jag varit städerska.


Kommentarer
Postat av: En liten tant

När jag som barn ofta spelade Monopol köpte jag alltid både Västerlånggatan och Hornsgatan först av allt. Skälet var att jag tyckte så synd om dem som aldrig blev föremål för den stora kapitalistiska striden om de dyra flotta gatorna.
Idag borde väl spelet uppdateras när det gäller prissättningen?

2007-01-16 @ 21:48:32
URL: http://tant.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0