Jag ville jag vore en fluga
Hur går snacket på bokklubbarnas reklamavdelningar? Eller är det samma pr-byrå som hanterar hela marknaden? Det verkar så, eftersom man kommer fram till likartade resultat.
- Få se, vilken är vår målgrupp?
- Företrädesvis kvinnor 45+.
- Jaha, och vad kan man tänka sig gör en sådan riktigt, riktigt glad och positivt inställd?
- Om jag utgår från min egen mamma och mormor så verkar de ha ständig brist på pennor. Det är ett himla letande inför Melodikrysset.
- Precis, inte bara hon skulle bli glad. Tänk på alla sudokulösande män gifta med folk i målgruppen.
- Bra idé, men körde vi inte den förra vändan?
- Nä, det var förförra gången. Senast var det nyckelringar med ett rött hjärta.
- Ska vi köra pennor då?
- Men jag har fått ett jättebra pris på nyckelringar. Den här gången en droppformad.
- Vi kör en omröstning.
(Under min frånvaro från hemmet har fyra bokklubbar köat upp med erbjudanden. Vad är det för hjärnor som kläcker reklamidéerna? Mina behov av ovässade blyertspennor och fula nyckelringar är obefintliga.)
Hej frktjatlund! Du har blivit "tagen". Läs vidare på min blogg.
OK, jag ruvar lite på saken.