Bättre ett stöd på cykeln än två stödstrumpor

Förra sommaren gnölade jag en massa över min sena semester. I år var jag ute i god tid och la rabarber på tre första veckorna i juli. Dags igen för semestergnäll. Den här gången har vi hållit på att vela fram och tillbaka och inte kunnat bestämma resmålet och om tre veckor bär det av. Det känns som semestern anfaller den här gången.

 

Lite försemester, om man nu kan kalla det semester, är inplanerad nästa helg. Vi har lovat att ta Treans barn på tältövernattning i Skärgården. M aka Skrivbordstrappern och jag har frontalkrockat.

 

Hur håller man reda på två småbarn, mat och en massa tältutrustning när man måste bära alla attiraljer? Mitt förslag var

- Vi köper en dramaten, då kan vi rulla packningen ombord på Waxholmsbåten.

- Aldrig i livet! Jag vill inte ses död i ett dike ens, med en sån bredvid mig.

 

Han är känslig för allt som kan antyda kärring- eller gubbstatus. Stödet på min nya cykel ska enligt M:s förmenande t ex bort. Det spelar ingen roll att det finns praktiska skäl att behålla det.
- Får jag inte ta bort stödet, monterar jag en korg på ditt styre. Ska det va, så ska det vara en rejäl kärringcykel.


Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Jag trodde att ett cykelstöd tillhörde standardutrustningen på en cykel. Den enda cykel jag ägt utan stöd var min trehjuling.

2007-06-08 @ 15:20:52
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com/
Postat av: matrixa shamanen

Ha ha - en sån där Dramaten har jag haft vid min sida i många år vid det här laget - jag har helt kapitulerat - men ibland stöter jag ihop med vänner som förfärat stirrar på min ständige ledsagare...
Men med fyra barn - jag hade helt enkelt inte haft vare sig rygg eller armar kvar utan den.
Och cykelstöd...ja, där håller jag verkligen med Moster härovan...det måste man väl ha?
KRAM

2007-06-08 @ 20:04:16
URL: http://shamanen07.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Det är det som är poängen; kvinnor besitter praktisk vishet, män visioner.
Det gäller att stå på sig.

2007-06-08 @ 22:56:31
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Annela

Stå på dig!! Jag håller på dig!
Vad är det för visioner med att inte ha vare sig cykelstöd eller dra-maten? Evig ungdom?

2007-06-08 @ 23:42:16
URL: http://www.annelasmys.blogspot.com
Postat av: Nicoline på Fädernegården

En cykelkärra kanske är ett alternativ.

2007-06-09 @ 08:12:18
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Anonym

oavsett vad man nu råkar skriva om kan väl inte, gullspira, peugeot och suboptimering vara fel.
torrsprit - låter som succeé, och studenthämtning med konsumvagn, låter som en adekvat lösning för ett tidskritiskt projekt (burr.....nu kom fulordet projekt tillbaka igen)...., om jag fattade rätt, solsting förekommer, från och till - just nu!

2007-06-09 @ 20:20:21
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Inga M

I lärarjobb så släpar man alltid hem tunga grejer och jag har haft dramaten i många år nu. Är inne på min fjärde i ordningen. Suveränt bra, rekommenderas verkligen, speciellt om man som jag har dålig rygg. Men jag fick alltså inte ha det så länge mina barn gick på skolan, för de tyckte det var för mycket tantvarning.

2007-06-10 @ 09:06:33
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Annaa M

Jag skaffade en dramaten men trivs dåligt med den. Saknar min gamla sittkärra från Göteborg. Inte en sulky alltså utan en liten enkel sittvagn. Den var perfekt, gick att packa högt, hade krokar på båda sidor, t o m en liten korg under, rejäla hjul som
rullade över trottoarkanterna och ett stadigt handtag att stöjda sig på i backarna. Har inte barnbarnen någon liten sittvagn kvar?
Mina barns kusiners far körde i alla år med liggvagn, det får plats mer men är mer spekatuklärt. Kan vålla problem i kollektivtrafiken om inte annat. En liggvagn ska innehålla bäbis, punkt, det är inte lika petigt med sittvagn.

2007-06-10 @ 16:58:05
Postat av: Annaa M

Man kan för resten packa ganska bra på en sån där ölflakspirra också, om den är av stadigare modell och har bra hjul. Ha ordentliga spänntampar bara. Så har vi åkt på festival, transporterat katter och även väskor utan egna eller med dåliga hjul på resor.
Katterna har vi i förekommande fall först satt in i burar, alltså inte spänt dem direkt på pirran.

2007-06-10 @ 17:00:50
Postat av: frktjatlund

Yes, jag körde själv med en sulky långt efter att något barn var i behov av transport. Sorgligt nog är dagens barnvagnar är inte avpassade för annat än barnförflyttningar. Dessvärre tror jag inte att maken är trakterade av att köra bagaget på någon pirra. Det luktar för mycket jobb.
Dramatiska förhandlingar väntar!

2007-06-10 @ 18:09:49
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Iamblogger

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2010-02-01 @ 11:43:39
URL: http://iamblogger.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0