Mamma är lite trött idag

Det är nog pappa också. Vi partajade på varsitt håll; Han hade pubafton med sitt jobb för att fira avslutad stegtävling, hon (det vill säga jag) var bjuden på en leverantörs årligen återkommande försommarfest. Buffé och öppen bar sätter vissa spår och det kan förklara en viss seghet i tankeverksamheten.

 

Jag måste ha slagit något slags världsrekord i samband med hemfärden. SL klarade sträckan Sockenvägen, Enskede till Zinken på Söder på en kvart. Buss 144 avgick 23:45 och 00:02 låg jag i min säng.

 

Idag bytte jag apostlahästarna mot nya cykeln som dagens färdmedel till jobbet, så trots svirandet igår stämplade jag in 40 minuter tidigare än vanligt. Ett personligt rekord det också.

 

Vi är bjudna på grillparty i Örby ikväll; därav cyklingen och jag lovar att låsa och hålla cykeln under bevakning. Jag har läst hos andra att i Örby kan man bli av med cyklar, även om de är låsta och står inne på tomten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0