Nedräkningen fortsätter

Det är mycket att tänka på inför flera veckors frånvaro. Ett nytt bekymmer tornar upp sig. Ska jag stänga kommentarfunktionen under min bortavaro? Tänk om någon trångsynt person har åsikter om något av mina harmlösa inlägg och jag inte tar bort synpunkterna i rimlig tid? Konsekvensen kan bli att polisen bankar på dörren.

 

Äh, det mest infama hittills är att någon tyckte att någon annan var en idiot. Jag begrep aldrig om det var jag som var korkad eller någon av dem som kommenterad inlägget.

 

Lite korkad är jag, trots allt. Vi åkte till Ikea idag med det rationella resonemanget

  1. Det är fortfarande midsommarhelg
  2. Vädret är vackert
  3. Lönen kommer imorgon
 

Vi var inte ensamma om den tankegången; lätt panikslagna tog vi alla genvägar som var möjliga och ryckte åt oss vinglas, knivar, trasmatta, skålar, servetter och andra livsnödvändigheter.

 

Nu börjar semesterpackningen växa i hörnet av vardagsrummet och den annalkande ledigheten blir mer och mer påtaglig.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Aha, nu bär det av snart! Hoppas Ni får en trevlig semester!
Med tanke på Bildt-historien så kan man verkligen behöva ta sig en funderare på det där med kommentarsfunktion. Man är som "bloggägare" tydligen ansvarig för allt som skrivs där, även det som andra skriver. Låter lite komiskt egentligen och det öppnar ju portar för en del! För vem orkar sitta hela dagarna och passa sin blogg? Jag har ju spärr men skulle verkligen helst slippa! I fortsättningen behöver semestrare både blomvattnare, kattpassare och bloggvakt!

2007-06-24 @ 20:31:49
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: F

Hoppas du får en trevlig semester. Låt inte eventuella galningar förstöra din sinnesfrid. När det gäller Bildt hade ju de rasistiska inläggen fått stå kvar från mars,om jag har förstått rätt.

2007-06-25 @ 00:19:49
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Hittills har jag klarat mig från dårfinkar, så jag tror att mina tre veckor i Europa inte kommer att göra någon större skillnad.

2007-06-25 @ 09:41:19
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: shamanen

Ibland småskrattar jag lite åt de konstiga "reklaminslag" som tycks dyka upp i bloggarna utifrån nån sorts egendomlig generator som i sin tur avläst vad det senaste inlägget handlat om? Här kunde man dels läsa om "Besvärlig klåda" och dels om "Ägglossningstest"...hmm..vad hade det att göra med det du skrev om tro??
KRAM

2007-06-25 @ 10:18:22
URL: http://shamanen07.blogg.se
Postat av: Christina W

Intressant att även du tänkt tanken på det där med kommentarsfunktionen. Vad är rimlig tid tänkte jag och tänk om jag blir spammad med massa konstigheter och inte ser det i tid? Så jag tror
nog jag stänger av den när jag åker bort eller ber någon vänlig själ hålla kollen
Du är omnämnd i tidningen Laura förresten

2007-06-25 @ 11:35:35
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: frktjatlund

shamanen; det måste vara länkningen till Bildts blogg som riskerar att framkalla klåda. Men ägglossning??
christina; nu blev jag tvungen att köpa Laura och tänka sig för 19 kr fick jag se min signatur tryckt på papper.

2007-06-25 @ 18:43:45
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Nike

Hej fröken. Kul att äntligen vara här. Tog mig tid och letade mig fram, har ju sett dina kommentarer här och där under en tid nu. Återkommer och läser mer, här fanns det mycket!!

2007-06-26 @ 09:18:40
URL: http://nikesrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0