Bevisen hopar sig

image147 image150

Miss Serendip, dvs jag i original, vet om det. Vinterdäcken är utbytta mot sommarens varianter.

Nu är det lågskor som gäller, jag struntar i eventuella bakslag.

 

Koltrasterna i Tanto är övertygade. De sjunger så högljutt från träden hela eftermiddagarna.


 

Den samlade sakkunskapen summerar vintern och skriver om ett av de vackraste orden jag känner: dagsmeja.


 Tidningar utropar vårens segertåg över landet.

Men hallå! När tänker Gatukontoret vakna? Våren är här! Är det inte dags att låta stans sopmaskiner göra sitt. Skorna är fulla med grus bara efter några meter och jag har väldigt känsliga fötter. Kan man som storkonsument av trottoarbredd få lite vip-behandling, åtminstone.
 image152

Upprop till kommunen

Börja vårstädningen på från korsningen Hornsgatan-Ringvägen, västra sidan mot
Skanstull. Sväng av i korsningen Ringvägen-Götgatan åt höger, söderut på
Skanstullsbron. Fortsätt fram till Arenavägen och sedan höger igen.


Är det verkligen för mycket begärt?


Kommentarer
Postat av: Moster MjölgumpaMjölgumpa

Oj vad flickan är lik dig. Heter hon inte Dina eller Dorinda eller något liknande?

2007-03-06 @ 16:53:56
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com/
Postat av: frktjatlund

Tanken slog mig också, när min bild hamnade på andra sidan inlägget. Dina eller Dorinda, det spelar nog inte så stor roll för de var tvillingar.

Hur fröken Tjatlund själv såg ut vet jag inte.

2007-03-06 @ 20:43:17
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Moster MjölgumpaMjölgumpa

Fanns det en frk. Tjatlund i den boken. Min lågstadielärare läste den för oss i början på sjuttiotalet.

2007-03-07 @ 20:22:43
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com/
Postat av: frktjatlund

Fröken Tjatlund var Dina och Dorindas tjatiga guvernant. Mina barn tyckte att jag lät som hon när jag försökte dela med mig av mina djupa kunskaper.

2007-03-07 @ 23:21:21
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0