Måntur

Min utsikt från vardagsrummet är inget att skryta med. overgatan
Det enda som syns är fastigheten tvärs över gatan
och den är inte särskilt vacker.

Bitar av fasaden bär tydliga tecken på fuktskador, det
finns lägenhetsinnehavare, som inte fått ner advents-
stjärnorna och gardinuppsättningarna kan vara sisådär.


Men i natt hade jag guldläge. Jag kunde ligga i soffan och läsa en god bok, Kalaharis skrivmaskinsskola för män, och då och då kasta en blick på himlen. För första gången i mitt liv följde jag en hel månförmörkelse från första parkett. Det har aldrig hänt förut, trots att månförmörkelse förekommer ett par gånger om året.

När det var total solförmörkelsen 1999 var vi i Frankrike. Där var folk helt hysteriska och det var trafikstockning i hela nordvästra delen av landet. Vi höll oss längre söder ut och där märktes bara en liten minskning av solljuset. 

Som svensk känns det som om större delen av året är en enda solförmörkelse.



Ser att man ändrat uppladdning av nya bilder, så att man inte behöver göra det innan man skriver inlägget. Tack för det!

Kommentarer
Postat av: Annaa M

He he, fast egentligen vet du ju att den där utsikten gör åtskilliga gröna av avund... inte pga adventsstjärnorna utan själva läget. Själv tycker jag att folk borde åbäka sig att ta ner pyntet i tid! Sade hon som just idag fått ned granriset från balkongen, men det lyste i alla fall inte!

2007-03-05 @ 02:02:11
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jag vet att många skulle tycka att det vore toppen i koppen med en Södermalmsadress. Jag tror att ska göra ett inlägg om det här med läget.

2007-03-05 @ 16:09:33
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0