På språng

Den senast anställda medarbetaren är så otroligt ambitiös och duktigt. Idag anhöll hon om att få gå tidigare med motivationen:
- Jag kan ändå inte samla tankarna till något konstruktivt.
- Och? sa jag.

Om det vore en giltig anledning skulle jag stanna hemma både nu och då, men hon fick gå hem. Själv har jag lyckats samla tankarna till både det ena och det andra under dagen och känner mig mätt på arbete. Tankarna vandrar över till väsentligare ämnen: inköp och mat.

Vi gjorde ytterligare ett bokreabesök i helgen. Det blev ingen affär då heller, istället slutade det med att vi hamnade på Pocket Shop, som hade 25 % på allt. Det blev tre nya alster. 

Nu såg  i jag dn att Sara Stridsberg fått pris för Drömfakulteten, så jag går Götgatan hem och ser om PS har den. Det finns ingen 100 % garanti att jag läser boken. Jag är lite känslig av mig och orkar inte med om den skildrar uppslitande saker alltför detaljerat.

Dn:s tipsar om att Charlotte Brontës "Jane Eyre" reas. Där finns en lucka som jag borde fylla igen. Dags för ett tredje reaförsök.


 

Efter andlig spis, över till det mer lekamliga: Konsum har extrapris på laxfilé. Så får det bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0