Lite socker i botten

Bredbandet har krånglat hela kvällen. Det gör mig orolig och rastlös. Inte bara för att jag är bredbandsberoende. Jag har jour till fyra i natt och förväntas kunna koppla upp mig hemifrån. Nu blev jag tvungen att få igång kommunikationen till jobbet via mobil och blue tooth. Ingen lätt match och när det var klart var bredbandet tillbaka.

 

Ibland skickar barnen mig med enklare bud. Mobilen ringde när vi var på Ålandsbåten, det var Tvåan som ville att vi skulle köpa Mumintuggummin.

- Hur ser de ut?

- Du känner igen dem på en gång. Förpackningen ser ut som Apotekets vitaminer.

 

Det gjorde de verkligen och här vill jag framföra en protest. Är det så klyftigt med godisförpackningar som ser likadana ut som medicinditon? En massa halstabletter och andra karameller säljs i tryck-karamellen-genom-en-folie-paket. Massor av mediciner ligger i den typen av förpackningar.

 

Jag kan inte erinra mig att jag hört talas om förväxlingar av den karaktären. Däremot en förvirrad gamling, som pillade i sig maskindiskmedel i tron att det var sockerbitar, så det är väl bara en tidsfråga.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag förstår vad Du menar när Du saknar bredband. Här lever vi i konstant bredbandssaknad. Men nu ska vi få ADSL i slutet av maj. Min panik har redan börjat. Vi måste byta till Telia och måste alltså byta email och då faller allt vi haft i alla år med den gamla emailadressen. Jag undrar hur det blir med bloggen. Den loggar man ju in på med sin email. Faller hela bloggen nu då? Jag frågar Dig som verkar kunna det här med dator.

2007-05-03 @ 06:03:21
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Man tänker med fasa på om barnen tror att medicin är godis pga förpackningen och får i sig det av misstag. En liten vilding i familjen drack en ansenlig mängd hostmedicin och fick magpumpas. Det var inte roligt.

2007-05-03 @ 06:53:02
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: frktjatlund

inga; Jag hittar inte något på blogg.se om mailadressen, som man anger vid inloggning. Men jag skulle tro att det inte spelar så stor roll om det är en existerande adress. Däremot måste man ändra uppgiften när man använder hjälpfunktionen.

nicoline; det är just det man fasar för. Mina barn drack diskmedel och åt krukväxter och det ser ändå inte ut som godis.

2007-05-03 @ 14:42:47
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0