Mer från mitt kvarter

Fortsätter det på det här viset öppnar jag telegrambyrå. Ettan ringde igår kväll vid 21.30. Han skulle ta sig från Konsum och hem. Det var svart av paparazzifotografer på Brännkyrkagatan. Restaurang Portofino hade celebert besök av Beyoncé.

(Hur uttalar man hennes namn, egentligen? Ska det vara Biiånsee, Bejånsee eller nått helt annat?)

Vi, dvs M, jag, Ettan och Svärdotter kan i alla fall stoltsera med att vi var Portofinos allra, allra första betalande gäster. Maten var alldeles utmärkt, men portionerna lite små för uthungrade. Vill man bli mätt så är det åtminstone två rätter som gäller.

Jag förstår att livvakterna gick direkt på sjurättersmenyn.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Äntligen! En VUXEN bloggare! Ser fram emot att läsa vidare här.

2007-05-03 @ 15:50:31
URL: http://mariaellinor.blogg.se
Postat av: Annaa M

Ibland undrar jag om alla såna där kända och alltså rika personer verkligen uppskattar den där dyra maten de slösar i sig. Gillar man godare mat bara för att man har mer pengar? Äh, förstås inte. Egentligen gillar B att slafsa i sig donkenmat.

2007-05-04 @ 00:40:24
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

ellinor; Kul att du hittade hit.

annaa; Alla gillar godare mat och pengar, tror jag och då utgår jag från mig själv.

Donkenmat? Är det sånt man köper hos MackeDonken?

2007-05-04 @ 08:28:48
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0