Avgudar

Clabbe säger enligt Aftonbladet ätt Idol är "mossigt". Men Clabbe lelle, finns det något mossigare ord än just mossigt. En stofil är vad den mannen är. Om inte också det uttrycket vore så in i bänken mossigt.


Jag har inte sett Idol, mer än när vi zappat förbi men i AB:s Klickbilaga fördjupar jag mig i en serie frågor som deltagarna får svara på. Här kommer min sköna svar på sju sköna spörsmål.


Vad sover du i?

Sängen. Det händer att jag förflyttar mig till soffan om sovkamratens snarkningar blir alltför ljudliga.


Vilken är din dyraste ägodel?

Sängen. Vi äger ingen bil, men i gengäld har vi motoriserade sängar av lyxkvalitet. Barnbarnen brukar fråga: Får vi åka i era sängar? Och sen åker de upp och ner, ömsom med huvud- och fotändan och ibland med båda. En vacker dag hittar vi dem hopklämda mellan huvud- och fotände när sängarna löpt amok.


Titeln på filmen om ditt liv?

Släng morsan av tåget.


Vem spelar huvudrollen?

Det beror på vilken morsa; är det min eller jag själv som ska bort? Min morsa har redan åkt av tåget, men jag tror att Bette Midler är ett säkert kort både som min morsa och jag själv.


När svär du?

Det finns bara två platser som kan få mig obehärskad: framför datorns bildskärm och bakom ratten. Min kollega kan se riktigt orolig ut ibland. Annars händer det aldrig.


När fick du senast en komplimang?

I förmiddags. En arbetskamrat hade vänligheten att uttala sitt gillande över min senaste outfit. Det var klubbdag på Åhléns igår och handlade man för 300 pix fick man en värdecheck på 50 spänn. Såna gentila erbjudanden kan jag inte motstå.


Vad i ditt utseende är du mest nöjd med?

Mina fötter. De är tunna och smala och helt perfekta för italienska skor i storlek 39. Det kan man inte säga om övriga utseendet; tunt och smalt alltså.


Nå, gör om det om ni orkar. Då kan ni känna er lika sköna som jag och idolerna.


Kommentarer
Postat av: F

Jag blir lite avundsjuk på era sängar. Det verkar så himla lyxigt att kunna ställa in ett bekvämt läsläge så att man kan läsa riktigt länge utan att få ont i kroppen.

2007-11-02 @ 19:11:49
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Annaa M

Såg av misstag slutet på Dobbido eller något sånt igår. Där de tävlande får se en bild på en artist och snabbt komma på en låt. Clabbe var urkass. Kom inte på några låtar och kände inte igen det den stackars medtävlaren sjöng. Urtypen för mossighet! Jag lovar att musikbranschen kryllar av sådana män.

2007-11-04 @ 21:57:34
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0