Beslutsvånda

Målaren är klar med sitt jobb i köket och jag har fått tillbaka allt på sin plats igen, sånär som på köksbordet. Det låter sig inte flyttas av en som är liten och klen. Nu återstår en fondtapet på fönsterväggen och lackning av skåpsluckor och lådfronter.


Jag har kollat runt i inredningstidningar och dagens kök verkar gå i svart-vitt-grått-beige. Inte så upphetsande, precis. Vi konsulterade Billy, som är målare, vad han trodde om en ljus lila ton. Det trodde han inte alls på. Vitt ska det vara, inget annat. Så nu vet jag varken ut eller in.


Torsdag-fredag ska jag konfa ihop med andra användare på en trevlig anläggning. Av någon anledning kryllar det av konferensanläggningar i slott och herrgårdar norr om stan. Maten brukar vara höjdpunkterna på dylika tillställningar. Vi har fått uppmaningen att ha med oss skor som klarar utomhusaktiviteter, vad det nu innebär. Ska vi göra änglar i snön?


Det ska bli skönt att komma ifrån Perplexprojektet ett par dagar. Beställaren har ännu inte kunnat bestämma sig för startdatum. Mitt bud är antingen nästa vecka eller så blir det aktuellt först i februari. Min och kollegans januarisemestrar är mycket viktigare för oss än deras ökade kostnader. Det är inte vi som förhalat utvecklingsarbetet. På måndag får vi veta hur man vill ha det.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Gråa kök är förfärligt trist. Vitt är väldigt opraktiskt. Jag har varit igenom två vita kök nu och vet. Lila är ingen alls dum idé, lite dimmfärgat så där snarare än syrén. Mitt gamla kök i Årsta fick dörrar i ljusrosa lack med gröna knoppar, det var mitt finaste kök! Värden fick svår hicka när han såg tilltaget, men tjejen som flyttade in efter mig jublade, det var det finaste köka hon också sett.

2007-11-28 @ 23:02:17
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Precis vad jag tänkte; lite grålila skulle gå bra ihop med den gråvita mosaiken.

2007-11-29 @ 16:50:26
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: F

Det är jättesnyggt i ett för övrigt vitt kök att ha en fondvägg i en kulör man gillar, och 10-15 cm målad vit ram runt. Våra grannar har en mörkt orange fondvägg och svarta köksmöbler, så det blir nästan asieninspirerat. Mycket snyggt.

2007-11-29 @ 19:19:22
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Vi har knådat olika uppfattningar om hur det ska se ut hela helgen utan att egentligen komma någonvart.

2007-12-03 @ 09:13:51
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Inga M

Asch, måla vitt och köp lila handdukar. Det är mycket lättare att byta ut sen när smaken / modet ändrar sig!

2007-12-03 @ 22:04:22
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0